weer een paar weekjes verder - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Ashley Wallis - WaarBenJij.nu weer een paar weekjes verder - Reisverslag uit Kampong Dollah, Maleisië van Ashley Wallis - WaarBenJij.nu

weer een paar weekjes verder

Blijf op de hoogte en volg Ashley

24 Februari 2015 | Maleisië, Kampong Dollah

Halloo iedereen,

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie aan het genieten van het mooie Nederlandse weer?

Het is alweer een paar weekjes geleden dat ik wat geschreven had en ik kreeg al een paar keer de opmerking van mijn lieftallige moeder dat ik toch echt weer eens even wat moest gaan plaatsen! Wat ik natuurlijk met liefde doe, maar mam.. Ik heb het ook gewoon druk! Dus mijn excuses voor de vertraging.

Maar goed ik heb het dus drukjes. Ik ben ontzettend veel aan het werk. 6 dagen in de week en 8 uur per dag is toch wel zwaarder dan ik had ingeschat. Vooral ook omdat ze eisen dat ik er als Barbie bij loop. Hakjes aan, lippenstift op en een dikke laag plamuur er omheen. Een trolley Dolly is er niks bij. Gelukkig werk ik wel diensten en heb ik of 's ochtends of 's avonds vrij. Tot nu toe werk ik nog alleen de avonden, maar daar komt deze week gelukkig verandering in. Het werk zelf vind ik op dit moment nog niet super. Ik twijfel een beetje of ik deze afdeling zal blijven doen in de toekomst. Ik vind andere hotel afdelingen tot nu toe leuker. Maar misschien zeg ik dit een beetje vroeg en moet ik deze maanden eerst afwachten voordat ik mijn oordeel trek.

Morgen heb ik lekker een off day (zo noemen ze de vrije dag). We (Maxime mijn kamergenootje en ik) gaan op zoek naar een zwembad. Dat zijn we al een tijdje aan het doen. Helaas mogen we in het hotel niet zwemmen en moeten we iets zoeken buiten het hotel. Dat valt nog niet mee in een moslim land. We hebben wel twee opties, dus wie weet hebben we morgen geluk!

Daarnaast hebben we ook al best veel gedaan. We zijn al naar een waterpark geweest ( met een zoo en pretpark in 1, vet cool). Het koste ook niet eens zo heel veel! Dus Ar en Rob; maak jullie borst maar nat! Ik neem jullie er ook mee naar toe!
Ook hebben we een hop on hop off tour gedaan. Dat kregen we van het hotel. Dat was wel heeeeel leuk. We kunnen nu ook wel echt zeggen dat we de stad gezien hebben! De foto's zullen een beeld geven van hoe dat was.

Daarnaast gaan we ook wel veel naar de mall's. Die zitten hier zo wat op elke hoek en ze zijn GIGANTISCH! Ze hebben alle soorten en maten. Hele dure merken, maar ook leuke merken zoals Zara en mango enzo. Dus shoppen kan hier als de beste.

Net zo als eten. We proberen steeds meer uit. We eten steeds vaker op straat en ik locale restaurantjes. Heel leuk, gezellig en vooral lekker. Je betaald hier voor een locale maaltijd en een drankje ongeveer €3 tot €4. Daar krijg je in Nederland net een kopje koffie voor. Dus aan eten hebben we hier geen gebrek als we vrij zijn. De enigste plek waar het eten voor geen meter smaakt is in de personeels kantine! Haha! Daar eten we dus ook niet en eten we noodels of brood op de kamer. Dat is wel wat minder. Daarom ben ik ook blij met de ochtend diensten aankomende week. Dan kunnen we lekker weer buiten de deur eten! Ach en we kopen ook zat lekkers in de supermarkt, want daar vind je ook van alles. Dus alles wat niet echt warm gemaakt hoeft te worden nemen we ook lekker mee. Als ik terug kom zal ik wat lekkers mee proberen te nemen om jullie te laten proeven ( als ik nog ruimte heb in mijn hutkoffer, haha).

Zo genoeg gekletst. Ik ga me douchen en mezelf weer even strak plamuren. Ik zal proberen snel weer iets te schrijven. En mocht ik het vergeten, helpt mijn moeder me er wel weer aan herinneren. Voeden jullie mijn ouders wel een beetje, hun kokkin is namelijk tijdelijk met verlof! Gelukkig komen ze over 3 weekjes al in het land van het eten! Dus kunnen ze zich weer vol eten voor de rest van de 5 maanden, haha. Robin en Aron hebben ook de vlucht geboekt en ze komen 26 juli! Dus ik heb genoeg om naar uit te kijken!! :-D

Ik spreek jullie snel weer! Voordat ik het weet ben ik al weer in NL. Tot die tijd zal ik jullie op de hoogte houden. Tot snel!!!

Liefs, Ashley vanuit het mega warme Kuala Lumpur!!

  • 25 Februari 2015 - 13:38

    Aimy:

    Leuk verhaal weer Sisje! Ik heb je 2 min geleden via Facetime gesproken! Dus ik hou 't nu kort! Ga Ise & Fien ophalen van school! Bye!
    Kusje!

  • 25 Februari 2015 - 18:12

    Gill:

    Hi Ashley,
    Thank you for an interesting account of Kuala Lumpur! Everything sounds super for you, sounds as though you are having a great time. I think you can pay a little to use the pool in any hotel. Give it try. Lots of love. Gill XX

  • 25 Februari 2015 - 21:32

    Mam:

    Wij hebben het genoegen je zeer regelmatig te spreken via face-time (ideaal) en je verhalen te aanhoren. Ik weet dat heel veel anderen het ook heel erg leuk vinden dat je jouw ervaringen met hen deelt! En de foto's maken het natuurlijk helemaal levendig. Dus laat mij af en toe maar een beetje drammen. Overigens is het niet zo heel erg dat we onze super kokkin missen.. Goed voor de lijn; het is nog maar drie weken totdat de bikini weer aan kan en wij met je mee mogen genieten van tropische temperaturen! Liefs, mam xx

  • 27 Februari 2015 - 16:26

    Eelkie:

    Hela hela,

    Leuk verhaaltje weer hoor en erg gave foto's. Erg leuk om allemaal e lezen!

    Erg lekker eten ook, vooral die kinder bueno's hahaha

    Werken zal wel even wennen zijn in een andere cultuur of merk je daar niet zo veel van?

    Nou have fun en de de groetn aan je kamergenootje!!!

    We spreken elkaar nog wel via facetime.

    PS. Mn samurai zwaard al gespot?

    Xxxxx Eelco

  • 10 Maart 2015 - 21:12

    Marga:

    Hoi Ashley,
    Leuk om weer eens iets te lezen over jouw ervaring daar. Best zwaar zo"n 6-daagse werkweek en dat op hoge hakken en met zware make-up. Breng daar die kleine maleisische mannekes niet het hoofd op hol. Fijn dat je niet blijft zitten met al die ringgits die je verdient, met zoveel shopping maills moet dat geen probleem zijn. Ik hoorde dat Robin en Aron naar je komen of misschien zijn ze al geweest. Geniet daarvan en ook van het bezoek van je ouders binnenkort. Nog een mooie tijd gewenst!
    Groetjes van de Schepertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Op deze site kunnen jullie alles lezen over mijn reiservaring. Ik begin in Kuala Lumpur en we zullen zien waar mijn reisverhalen eindigen.

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 4094

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 21 Augustus 2015

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: